Jak budować Employee Advocacy?

Wchodzisz na LinkedIn i widzisz, jak niektórzy użytkownicy piszą (dobrze) o swoich firmach, ale jakoś nie widzisz żeby mówili o Twojej firmie? Czy pracownicy sami z siebie piszą dobrze o firmie?

Czasami pewnie tak, ale często jest to element programu Employee Advocacy. Rozmawialiśmy o tym z Grzegorz Turniak w drugiej części naszej długiej rozmowy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się:

– czym jest Employee Advocacy,

– od czego zacząć budowanie Employee Advocacy,

– co możesz osiągnąć, wprowadzając taki program,- jakie firmy robią to dobrze,

– jakie błędy można popełnić,

to ten odcinek jest dla Ciebie.

Na zachętę mam dla Ciebie 3 przykładowe problemy z programem Employee Advocacy, które częściowo pojawiają się również w naszej rozmowie:

1. Nakłanianie pracowników na siłę.

2. Niemądre nagradzanie.

3. Próby działania bez zadbania o podstawy.

Zanim bowiem podejdziesz do tworzenia programu Employee Advocacy, najpierw warto zadbać o podstawy, które dla mnie oznaczają:

– poczucie bezpieczeństwa w firmie,

– kultura zaufania,

– liderzy wiedzą, jak doceniać i robią to,

– pracownicy wiedzą, jak ich praca przekłada się na coś większego.

W każdym z powyższych punktów jest ogromna rola działu personalnego, dlatego jeśli odpowiadasz za obszar HR w firmie, to zastanów się, co możesz zrobić, aby poprawić te aspekty, a potem zacznij budować identyfikację z firmą oraz profesjonalny program employee advocacy.

Jeżeli podobał Ci się ten odcinek i chcesz otrzymywać informacje o kolejnych odcinkach oraz dodatkowe materiały, to zapisz się do newslettera, zasubskrybuj w aplikacji do Podcastów (SpotifyApple Podcasts), skomentuj, albo po prostu napisz maila i daj znać, co o nim myślisz.